Dinard scoort tijdens de simultaan

Met z’n allen tegen de clubkampioen
Bij ASC begint het nieuwe seizoen traditioneel met een simultaan tegen de nieuwe clubkampioen. In 2023 is dat wederom Dinard van der Laan. Op dinsdagavond 5 september nam hij het op tegen 14 schakers.
De samenstelling was divers. Veel oud-gediende deden mee, maar ook onze 3 Oekraïense schakers. Daarnaast deed ons – onlangs aangemelde – nieuwe lid Bastiaan mee maar ook ons aspirant-seniorlid Arman.

Om 20.30 uur werd het startsein gegeven en begon Dinard aan zijn uitdaging. Als allereerst had hij Peter van Leijden verslagen. Niet lang daarna incasseerde Dinard een nederlaag, tegen Pavlo. Daarna werden er alleen maar overwinningen geboekt, hoewel tussendoor Frank nog wel een heel knappe remise behaalde.
Laat op de avond had Fried nog een goede kans op een score, maar hij durfde het door Dinard geofferde paard niet aan te nemen. De weg naar remise was dan ook wel heel moeilijk te vinden, zeker als de bedenktijd iets afneemt, omdat er nog maar weinig tegenstanders meer waren.
Dinard behaalde een score van 12,5 tegen 14 tegenstanders. Om 23.15 uur werd de avond afgesloten.

Hierbij enkele foto’s: